Aanleveren gegevens,
spelregels
Doen wij een administratie dan maken wij afspraken hoe
gegevens in één slag en efficiënt overgedragen kunnen worden. Dit kan op de
volgende manieren: Boekingsstukken: 1.
Elektronisch; 2.
Op papier; 3.
Als 1 en 2 gemengd. Ad 1: Elektronisch kan gewoon gescand aan ons naar een
mailadres dat wij opgeven. Wij verzorgen de verwerking verder. Geen dure scan-abonnementen
per bonnetje dus, geen poespas; Ad 2: Op papier. Per post, in de brievenbus of even
aanreiken bij ons. Even een kopje koffie dan en wat persoonlijk contact stellen
wij zeer op prijs; Ad 3: Spreekt voor zich natuurlijk. Aanlevering data: Data (bankrecords e.d.) kan alleen bij ons langs
elektronische weg aangeleverd worden. Wij spreken samen af om de hoeveel tijd
wij de data aangeleverd willen krijgen. Dit neemt zeer weinig tijd (in de
meeste gevallen enkele minuten) voor de klant in beslag. Voor vele banken maar ook
kassasystemen etc. programmeren wij zelf onze interfaces met ons systeem
zodat er geen gegevens verloren gaan en er een zeer soepele en snelle
dataoverdracht is verwezenlijkt. Ook van meerdere veelgebruikte boekhoudpakketten hebben wij
conversieprogrammatuur geschreven die wij direct in onze software inlezen.
Als de gegevens zijn verwerkt en compleet dan is er de keuze voor een rechtstreekse overdracht voor de belastingaangifte IB of VPB naar de
belastingdienst.
|